"Каменица" инвестира 30 млн. евро в пивоварната си в Хасково
Вложенията са направени през последните 18 месеца
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Три милиона евро за анаеробен реактор, пречистващ отпадните води на пивоварна "Астика" в Хасково. Това е стойността на най-новата инвестиция на "Каменица", съобщиха от дружеството. Общо през последните 18 месеца пивоварната компания е инвестирала 30 млн. евро в производството си в Хасково. От тях 6 млн. са за логистична база, която след направените разширения вече е с обща площ 20 хил. кв. метра. Новите високотехнологични съоръжения позволяват съкращаване на логистичните разходи с 10% годишно, посочват от фирмата. Останалата част от инвестицията е в обновяване на мощностите и оптимизиране на производствените процеси в "Астика".
Технологично и грижовно
Анаеробният реактор осигурява пречистването на 60% от отпадните води на завода и е част от дългосрочните инвестиции на "Каменица", целящи нулево замърсяване от производствения процес. "Тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната, която пречиства отпадните води и на всички фабрики в Северна индустриална зона на Хасково", уточни Лилия Манахилова, мениджър корпоративни комуникации на "Каменица". Наред с това реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво за енергийните нужди на пивоварната. Заводът в Хасково има три производствени линии, които са с капацитет около 8 млн. литра на денонощие.
Пазарен лидер
Освен в Хасково "Каменица" притежава пивоварна и в Пловдив. Компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната с общо 771 заети по данни от 2014 г. Портфолиото й включва местните марки "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво" и "Славена", както и световните брандове Stella Artois, Beck’s и Staropramen.
2014 година бе тежка за всички пивовари в България, които отчетоха спад на продажбите главно заради лошото време. "Каменица" обаче запазва челното си място с пазарен дял от 34% в обем, съобщиха от дружеството. "От април 2014 г. компанията е лидер по продажби както в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) канала, така и в магазинната мрежа. Резултатите са прецедент за последните 10 години. По данни на изследователската агенция Nielsen към март 2015 г. "Каменица" има близо 37% пазарен дял в обем в т.нар. студен пазар (в заведения) и 33% в топлия пазар (в търговските обекти)", посочва Лилия Манахилова.
По данни на фирмата "Каменица" е лидер и в средноценовия и премиум сегмента. "Всяка трета продадена премиум бира в България е Staropramen и има 2.5% пазарен дял от общия обем продажби. Компанията държи 50% от пазара в обем в премиум сегмента с марките Staropramen, Stella Artois и Beck’s (по данни на Nielsen от март 2015 г.). Това означава, че всяка втора продадена премиум бира в България е част от портфолиото ни", съобщи още Лилия Манахилова.
От юни 2012 г. "Каменица" АД е собственост на една от най-големите пивоварни в света - "Молсън Коорс Брюинг къмпани" (Molson Coors Brewing Company). Тогава тя придоби групата "СтарБев", част от която бе и българското дружество. "Молсън Коорс Брюинг къмпани" има бизнес в Канада, САЩ, Великобритания, Централна Европа. Компанията има разнообразно портфолио от собствени и партньорски брандове, сред които Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen.
5 коментара
И ако стaваше за пиене, цена няма да имат:-)
Никога не съм пил Астика,а Каменицата нещо последно време не ми допада.
До коментар [#2] от "l_i_k_a_t_a":
Кат' на партийно събрание - не знам нищо по въпроса, но мога да изкажа мнение.
Не ти допадала - е, и ? Един ги харесва руси, друг дебели...
Някои пият и Каменица, майна !
До коментар [#3] от "jordani":
Тъмън тъй :)
Големи спецове бе да му се не види.
8 милиона литра на денонощие производителност?Баси капацитета , нещо ми струва грешна информацията?
Колкото до качеството - спада не е само поради лошото време.Просто българските бирени компании съсипаха качеството и потребителя се насоì към вносните бири
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.