🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Каменица" инвестира 30 млн. евро в пивоварната си в Хасково

Вложенията са направени през последните 18 месеца

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Три милиона евро за анаеробен реактор, пречистващ отпадните води на пивоварна "Астика" в Хасково. Това е стойността на най-новата инвестиция на "Каменица", съобщиха от дружеството. Общо през последните 18 месеца пивоварната компания е инвестирала 30 млн. евро в производството си в Хасково. От тях 6 млн. са за логистична база, която след направените разширения вече е с обща площ 20 хил. кв. метра. Новите високотехнологични съоръжения позволяват съкращаване на логистичните разходи с 10% годишно, посочват от фирмата. Останалата част от инвестицията е в обновяване на мощностите и оптимизиране на производствените процеси в "Астика".

Технологично и грижовно

Анаеробният реактор осигурява пречистването на 60% от отпадните води на завода и е част от дългосрочните инвестиции на "Каменица", целящи нулево замърсяване от производствения процес. "Тези води ще повишат капацитета на пречиствателната станция на пивоварната, която пречиства отпадните води и на всички фабрики в Северна индустриална зона на Хасково", уточни Лилия Манахилова, мениджър корпоративни комуникации на "Каменица". Наред с това реакторът ще произвежда биогаз като субпродукт, който може да бъде използван като алтернативно гориво за енергийните нужди на пивоварната. Заводът в Хасково има три производствени линии, които са с капацитет около 8 млн. литра на денонощие.

Пазарен лидер

Освен в Хасково "Каменица" притежава пивоварна и в Пловдив. Компанията е най-големият работодател в бирената индустрия в страната с общо 771 заети по данни от 2014 г. Портфолиото й включва местните марки "Каменица", "Астика", "Бургаско пиво" и "Славена", както и световните брандове Stella Artois, Beck’s и Staropramen.

2014 година бе тежка за всички пивовари в България, които отчетоха спад на продажбите главно заради лошото време. "Каменица" обаче запазва челното си място с пазарен дял от 34% в обем, съобщиха от дружеството. "От април 2014 г. компанията е лидер по продажби както в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кафенета) канала, така и в магазинната мрежа. Резултатите са прецедент за последните 10 години. По данни на изследователската агенция Nielsen към март 2015 г. "Каменица" има близо 37% пазарен дял в обем в т.нар. студен пазар (в заведения) и 33% в топлия пазар (в търговските обекти)", посочва Лилия Манахилова.

По данни на фирмата "Каменица" е лидер и в средноценовия и премиум сегмента. "Всяка трета продадена премиум бира в България е Staropramen и има 2.5% пазарен дял от общия обем продажби. Компанията държи 50% от пазара в обем в премиум сегмента с марките Staropramen, Stella Artois и Beck’s (по данни на Nielsen от март 2015 г.). Това означава, че всяка втора продадена премиум бира в България е част от портфолиото ни", съобщи още Лилия Манахилова.

От юни 2012 г. "Каменица" АД е собственост на една от най-големите пивоварни в света - "Молсън Коорс Брюинг къмпани" (Molson Coors Brewing Company). Тогава тя придоби групата "СтарБев", част от която бе и българското дружество. "Молсън Коорс Брюинг къмпани" има бизнес в Канада, САЩ, Великобритания, Централна Европа. Компанията има разнообразно портфолио от собствени и партньорски брандове, сред които Coors Light, Molson Canadian, Carling, Staropramen.

 

"Нашият бирен отпечатък"

През 2011 г. световният бирен производител Molson Coors е включен в индекса за устойчиво развитие на Dow Jones (Dow Jones Sustainability Index). Философията на корпорацията се съдържа в идеята за "Нашият бирен отпечатък" (Our Beer Print). В основата й е разбирането, че всеки път, когато някой вземе бира в ръка, след нея остава бирен отпечатък под формата на мокра следа върху бирената подложка. По аналогия с това Molson Coors призовава компаниите от групата да не забравят, че където и да произвеждат и продават своята бира, те оставят своя отпечатък върху обществото, околната среда и хората. Затова във философията за "Нашият бирен отпечатък" е заложен стремежът на корпорацията да увеличава положителния и да минимизира негативния ефект от своята дейност върху всички засегнати страни – околната среда, хората и общностите. Глобалната "Стратегия за устойчиво развитие 2020" на компанията предвижда до 2020 г. Molson Coors да не изпраща каквито и да било отпадъци към сметищата.
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kiro1234 avatar :-|
    Kiril Kirilov
    • - 10
    • + 9

    И ако стaваше за пиене, цена няма да имат:-)

    Нередност?
  • 2
    l_i_k_a_t_a avatar :-|
    l_i_k_a_t_a
    • - 5
    • + 9

    Никога не съм пил Астика,а Каменицата нещо последно време не ми допада.

    Нередност?
  • 3
    jordani avatar :-|
    jordani
    • - 1
    • + 12

    До коментар [#2] от "l_i_k_a_t_a":

    Кат' на партийно събрание - не знам нищо по въпроса, но мога да изкажа мнение.
    Не ти допадала - е, и ? Един ги харесва руси, друг дебели...
    Някои пият и Каменица, майна !

    Нередност?
  • 4
    aussie avatar :-P
    aussie
    • - 1
    • + 6

    До коментар [#3] от "jordani":

    Тъмън тъй :)
    Големи спецове бе да му се не види.

    Нередност?
  • 5
    klavdiythegreat avatar :-|
    Shushumiga
    • - 1
    • + 3

    8 милиона литра на денонощие производителност?Баси капацитета , нещо ми струва грешна информацията?

    Колкото до качеството - спада не е само поради лошото време.Просто българските бирени компании съсипаха качеството и потребителя се насоì към вносните бири

    Нередност?
Нов коментар